Jalagati

A Jalagati Jóga Egyesületben többéves orvosi-, edzői- és jógatapasztalat felhasználásával, orvosi és fizioterápiás szempontok alapján néztük meg a jóga gyakorlatok fajtáit. Gyakorlatsoraink felépítésekor figyelembe vettük azt, hogy a jógázók túlnyomó többsége ülőmunkát végez, amely mind fizikailag, mind lelkileg speciális terhelést jelent; ezen kívül sokan vannak, akik a jóga mellett egyéb sportágat is űznek. Mindemellett azt sem hagyhattuk figyelmen kívül, hogy a városi környezetből, munkából, országunkra jellemző étkezési szokásokból, környezeti ártalmakból kifolyólag ún. civilizációs betegségnek (allergia, asztma, ízületi kopások, porckorong problémák) is a hatása alatt vagyunk, néha már egészen fiatal korban. A Jalagati Jóga gyakorlatok így egyszerre több, igen fontos szempontnak is meg kellett felelnie.

A legmegfelelőbb jóga gyakorlatokat gyakorlatsorokba fűztük egybe, és olyan jógát sikerült kialakítanunk, amely egyaránt megfelelő a jógát általános mozgásként választók és az élsportolók számára is, akik ezt a mozgást regenerálódás és felkészülés céljából végzik. Gyakorlatsoraink megfelelő arányban tartalmazzák az izmok széleskörű átmozgatását, igénybevételét és a pihentető, kikapcsoló relaxációt. Így alakult ki a Jalagati Jóga, amely egy teljesen egyedi jógává fejlődött.

A Jalagati Jóga tehát tervszerű, a különleges élettani hatások figyelembevételével összeállított, testi-, lelki- és szellemi gyakorlatok sorozata, amit bármelyikünk gyakorolhat, így segítségével megőrizhetjük, javíthatjuk egész lényünk egészségét, harmóniáját, ellenálló- és teljesítőképességét.

A jóga gyakorlatokat az élettani hatásaik figyelembevételével sajátosan állítottuk össze. A gyakorlatsorok végrehajtásának módja a befele irányuló figyelemmel és a légzéssel való összehangoltság miatt különleges, ez különbözteti meg az egyéb testedzésektől.

Részletek

Egészség megőrző

A Jalagati módszer segít az egészség megőrzésében. A vér- és nyirokkeringésre gyakorolt pozitív hatása révén fokozódik az anyagcsere, és megindul a sejtszintű méregtelenítés a test minden táján.

Javíthatunk egészségünkön, harmonizálhatjuk testsúlyunkat, és növelhetjük szellemi teljesítőképességünket. A speciális gyakorlatok jótékony hatással vannak a bőr szépségére és az idegrendszer működésére is.

A komplex gyakorlatok végzése révén javul az egyensúly-érzékelés, a negatív izommozgás pedig jelentősen növeli az inak és szalagok szakítószilárdságát, éppen ezért kiváló kiegészítő mozgásforma bármilyen más sport mellett.

Az egyedi légzéstechnika segít a tüdőkapacitás növelésében.

A Jalagati módszer bármely sporton belüli mozgásnak tökéletes kiegészítése.

Tudatos testmozgás

Ha megnézzük az emberi test felépítését, akkor láthatjuk, hogy milyen tökéletesen felépített egység.

Alapvetően csontok, ízületek és izmok alkotják a fő szerkezetét, melyek a külső hatásokra változnak, alakulnak, formálódnak. Normál esetben szimmetrikus, arányos, harmonikus, ám ez nem minden esetben van így.

Megfigyelhető a test elváltozása, ha például féloldalas sportágat végez valaki, vagy, ha egy vállán hordja csak a válltáskát, vagy éppen nem megfelelően ül napi 8 órát az irodaasztal mögött, de akár egy élsportolónál is megfigyelhető ez az eltolódás. Ilyenkor megváltozik a test fizikai harmóniája: aszimmetrikussá, aránytalanná válik. Ennek eredményeképpen bizonyos izmaink túl feszesek lehetnek, egyesek meg túlnyújtottá, vagy tónustalanná válnak.

Minden mozgás alapvető célja lehet, hogy ezen rendellenesen működő izmokat visszaállítsuk helyes állapotába.

A Jalagati módszer egyik lényeges eleme, hogy az egész testet dolgoztassuk úgy, hogy mindent kellőképpen átmozgatunk, figyelve a szimmetriára, az egyensúlyra, az arányra. Ehhez szükség van arra is – a foglalkozást vezető mellett – , hogy a résztvevő törekedjen a helyes végrehajtásra, a különbségek és eltérések kijavítására, és végig figyelje magát, teste különböző jelzéseit.